Synlighed i søgemaskinerne er mange penge værd

Siden århundredskiftet har internettet og ikke mindst søgemaskinerne skabt stor værdi for de virksomheder, som har turde investere et fornuftigt markedsføringsbudget i søgemaskineoptimering (SEO) samt annoncering på søgemaskiner og sociale medier. Særligt Google, Bing og andre populære søgemaskiner er en god indtægtskilde for virksomheder, eftersom mange af potentielle kunder søger efter produkter, services og ydelser hver eneste dag.

SEO herunder linkbuilding, HTML, Schema.org m.fl. er for mange stadig dog en by i Rusland – med over 300 forskellige rangeringsfaktorer findes der nemlig mange forskellige begreber indenfor søgemaskineoptimering. Heldigvis findes der mange gode artikler på nettet, hvor du kan blive klogere på SEO optimering, selvom du ikke nødvendigvis har forstand på søgemaskineoptimering.

Hjælp til SEO og digital marketing

Selvom der er mange gratis informationer tilgængelig online, så vil de fleste virksomhedsejere sjældent have tiden til at eksekvere på deres egen digitale markedsføring. Særligt servicevirksomheder som VVS’er, frisører og restauranter kan få mange kunder gennem Google, da der er et stort erkendt behov og dermed mange lokale søgninger. For små virksomheder giver det rigtig god mening at hyre et digital marketing bureau, som kan hjælpe med at lave SEO og håndtere annoncering på Google Ads og Facebook. Selvom det kan være en stor udgift for en lille virksomhed, så skal man også huske på at ens egen tid bliver sparet. Det er dog vigtigt at udvælge sit online marketing bureau med omhu, da det er en broget branche med mange snydepelse. Især små virksomheder bliver snydt, fordi de ikke selv har den nødvendige viden omkring digital marketing til at kunne sætte sig ind i det udførte arbejde.

lokale SEO søgninger

Store virksomheder bruger typisk også et online marketing bureau som f.eks. Plutonic Media, fordi en konsulent som regel er bedre end deres egne in-house specialister. Når det kommer til SEO, er linkbuilding muligvis også den sværeste disciplin, hvorfor det kan være en god idé at få hjælp af et dygtigt SEO bureau. Uanset om du driver virksomhed i København, Århus eller en helt tredje by, så findes der mange bureauer, som kan hjælpe dig.

Gør det selv SEO optimering

Hvis du gerne selv vil arbejde med SEO, så er det bare med at komme i gang, da søgemaskineoptimering er længerevarende proces. Med over 300 forskellige ranking faktorer og ikke mindst hård konkurrence, så tager det tid at få bedre placeringer på Google, selvom du måske har lagt den rette SEO strategi for din virksomhed. Det kræver tålmodighed, og så er du samtidig nødt til at arbejde med alle discipliner, eftersom SEO er en holistisk disciplin, hvor det ofte er helheden, som gør forskellen.

seo bureau

On-page SEO

On-page SEO er et vigtigt element i søgemaskineoptimering, og dækker egentlig over alt det arbejde forbundet med at forbedre din egen hjemmeside i søgemaskinernes øjne. Når det kommer til on-page SEO, så tales der ofte om content i form af brødtekst og h-overskrifter, da det hjælper søgemaskinerne med at forstå indholdet på den enkelte side. Sørg derfor at lave meningsfuldt indhold på din side, som både er til gavn for brugeren og søgemaskinen. Desuden er der også tekniske aspekter såsom hastighed og kryptering, der afgør hvorvidt din hjemmeside skal lægge nummer ét på Google. Det er derfor altid en god idé også at få en dygtig udvikler indover, som kan være med til at forbedre brugeroplevelsen af din hjemmeside.

Ude i søgemaskinerne præsenteres din hjemmeside også med en overskrift og brødtekst, der defineres i kildekoden som title tag og meta beskrivelse. Det er ligeledes vigtigt at udfylde disse annoncetekster, hvis du ønsker at modtage relevant trafik.

Linkbuilding

Linkbuilding er muligvis den sværeste disciplin indenfor SEO, eftersom det er en faktor, der er ude af ens kontrol. Du bestemmer ikke selv hvilke hjemmesider der linker til dig, men du kan så vidt muligt prøve at få andre til at lave et link til din hjemmeside. Et godt sted at starte er ved at henvende dig til leverandører og andre samarbejdspartner, som højst sandsynligt gerne vil lave et link, som henviser til din hjemmeside.

I de fleste tilfælde er det en god idé at få hjælp af et anerkendt SEO bureau, som kan garantere dig værdifulde backlinks fra høj autoritære og relevante hjemmesider hver eneste måned.

Andre populære indlæg